Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh dětského nábytku Montessori
Glänznerová, Nikola
Tato bakalářská práce se zabývá propojením nábytku s Montessori prvky, konkrétně se jedná o set stolku a židličky. Práce je rozdělena do dvou částí. První teoretická část pojednává o problematice dětského nábytku, Montessori pedagogice, bezpečnosti a požadavcích kladených na dětský nábytek. Druhá část obsahuje řešení dané problematiky a návrh setu, zahrnující vlastní návrh, vizualizace, postup výroby prototypu a jeho zkoušení.
Rozvoj hudebních dovedností dětí předškolního věku v montessori zařízení
Černichová, Ema ; Marešová, Jiřina (vedoucí práce) ; Hons, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem hudebních dovedností dětí předškolního věku v Montessori zařízení. Cílem této práce je poskytnout podrobný pohled na obecnou Montessori pedagogiku a její hudební oblast. A zároveň prozkoumat, jak tato metoda může být použita k rozvoji hudebních dovedností dětí v předškolním věku. V teoretické části je nejprve popsána historie a život Marie Montessori. Dále jsou vysvětleny základní Montessori principy, na kterých je filosofie postavená. Následuje zaměření se na vývoj dítěte a základní hudební pojmy s ním spojené. Teoretická část je zakončena rozsáhlou kapitolou o hudebním vývoji dítěte a hudební oblasti v Montessori prostředí. Praktická část je v této práci začleněna do teoretické části v podobě krátkých reflexí z důvodu větší názornosti a empirického reflektování problematiky. KLÍČOVÁ SLOVA Montessori pedagogika, hudba, děti předškolního věku, hudební vývoj dítěte, Marie Montessori
Zjednodušená četba ve výuce cizího jazyka
JANOVSKÁ, Martina
Tato diplomová práce je zaměřená na literaturu a práci s ní ve výuce především cizího jazyka. Zabývá se výukou českého jazyka a literatury, rozvojem čtenářské gramotnosti a také výukou cizího jazyka, a to jak prvního, tak i druhého. Současně se věnuje využití literárního textu ve výuce i cizích jazyků, výhodami a nevýhodami autentických textů a zjednodušených cizojazyčných textů a také možnostmi využití těchto textů v praxi. Dále se tato práce věnuje Montessori pedagogice a jejím základním pojmům a přístupům a také přístupem této pedagogiky k výuce anglického jazyka. V praktické části se tato diplomová práce blíže zaměřuje na zjednodušenou cizojazyčnou literaturu, zabývá se výzkumem oblíbených knih z této kategorie. Tyto knihy následně analyzuje. Dále praktická část zkoumá mezi žáky druhého stupně, co skutečně rádi čtou a jak cizojazyčný text ve výuce vnímá učitelka angličtiny. Posledním bodem praktické části je zpracování vlastního příběhu na základě výsledků výzkumu.
Výběr alternativní mateřské školy - Montessori mateřská škola
MENZELOVÁ, Iva
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na alternativní pedagogiku Marie Montessori. Věnuje se také ústředním pojmům pedagogického konceptu Marie Montessori. Praktická část prezentuje výsledky výzkumného šetření, jehož cílem je zjistit zájem zákonných zástupců/rodičů o Montessori mateřskou školu.
Srovnání psychosociálního klimatu tříd prvního stupně běžné základní školy a základní školy s prvky montessori pedagogiky z pohledu učitele.
STROUHALOVÁ, Anna
Tato bakalářská práce se zabývá srovnáním psychosociálního klimatu tříd běžných základních škol a základních škol s prvky montessori pedagogiky z pohledu učitele. V teoretické části jsou shrnuty dosavadní poznatky týkající se psychosociálního klimatu třídy a poznatky o pedagogice dle Marie Montessori. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, během kterého bylo využito polostruktorovaných rozhovorů s respondentkami působícími na běžných základních školách i respondentkami ze základních škol s prvky montessori pedagogiky. Jejím cílem bylo získat informace o procesu tvorby psychosociálního klimatu na obou těchto typech základních škol. Jako významné se ukázaly rozdíly mezi oběma skupinami respondentek v oblasti determinantů tvorby psychosociálního klimatu, překážek v tvorbě psychosociálního klimatu, výchovném stylu učitelů a využití projektového vyučování.
Montessori pedagogika v dnešním pojetí v ČR
JANOVSKÁ, Martina
Bakalářská práce je zaměřena na alternativní systémy dostupné v České republice s bližším zaměřením na Montessori pedagogiku v českých školách, od mateřské školy až po druhý stupeň základní školy. Dále se zabývá rozdíly mezi různými alternativními směry a také mezi Montessori školou a tradiční školou. Tato bakalářská práce se ve své praktické části zaměří na využití literárních ukázek ve výuce dějepisu za pomoci otázek a úkolů k těmto. Vznikne tím soubor literárních ukázek a ke každé z nich soubor otázek, které mohou dohromady tvořit pracovní listy, které budou propojovat literaturu a výuku dějepisu. Tvorba pracovních listů bude zaměřena na propojení historického kontextu s literárním textem.
Využití Montessori pedagogiky při logopedické prevenci u dětí předškolního věku
Doutnáčová, Tereza ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o tématu montessori pedagogiky a jejího využití při logopedické prevenci u dětí předškolního věku. Hlavním cílem práce je analýza metod využívaných v montessori pedagogice při poskytování logopedické prevence v montessori mateřských školách. Bakalářská práce je koncipována do tří kapitol. V prvních dvou kapitolách jsou popsána teoretická východiska, o které se práce opírá. Na základě odborné literatury kapitoly definují obě zvolená témata. V první teoretické části se práce zabývá teoretickými východisky z oblasti logopedie. Obsahem jsou informace o komunikaci, o vývoji řeči a jazyka, o oblastech, které tento vývoj ovlivňují a na závěr o logopedické prevenci. Druhá část popisuje další oblast, kterou se práce zabývá, a tedy montessori pedagogiku, její principy, vznik a aktuální podobu v Česku i ve světě. Třetí kapitolu práce tvoří empirická část, která se věnuje samotnému výzkumnému šetření. Pro výzkumné šetření byly zvoleny metody kvalitativního výzkumu. Pomocí rozhovorů a přímého pozorování ve dvou zvolených mateřských montessori školách v Praze byl analyzován průběh logopedické prevence v zařízeních. Dále byly zkoumány metody a pomůcky typické pro montessori vzdělávání a možnost jejich využití při logopedické prevenci. Na základě šetření byla ověřena možnost...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.